კონკურსები და ოლიმპიადები


                              სკოლის  დასახელება
სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ დიოკნისის საჯარო სკოლა
პროგრამის დასახელება
ინგლისური -კლასგარეშე საქმიანობა-
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მომზადება
პროგრამის ტიპი
კლასგარეშე დამატებითი საქმიანობა მოსწავლეების (მე-6 -12კლასი)  ჯგუფთან .
პროგრამის ხანგრძლივობა
9 თვე (სექტემბერი-ივნისი)
სწავლების ენა
ქართული,ინგლისური
პროგრამის შემუშავების თარიღი და განახლების საკითხი
პროგრამა შემუშავებულია 2017 წელს. განახლებადია ყოველ სასწავლო წელს მოთხოვნებისა და საჭიროებების შესაბამისად.
პროგრამაზე დაშვების მოთხოვნები, წინაპირობები
v  მოსწავლეების მოთხოვნილებები, საჭიროებებისა და ინდივიდუალური შესაძლებლობები;
v  კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/შეჯიბრებებისათვის მოსწავლეების მომზადება;
პროგრამის  მიზნები და ამოცანები
v   მოსწავლეთა აკადემიური და ინტელექტუალური განვითარების ხელშეწყობა;
v    გაკვეთილზე შეძენილი  ცოდნის განმტკიცება - გაღრმავება და შეძენილი ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარ-ჩვევების განვითარების ხელშეწყობა;
v   მოსწავლეთა სოციალური და მოქალაქეობრივი ღირებულებებისა და შეხედულებების ჩამოყალიბებისათვის ხელშეწყობა;
v   ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი:
v   საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება მთელი ცხოვრების განმავლობაში და მათი მაქსიმალური რეალიზება;მოსწავლეებში უცხო ენის ცოდნის განმტკიცება მათი ინტერესებიდან გამომდინარე აქტივობების დაგეგმვა
v   

ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს პროგრამა:

1.    მსჯელობა-დასაბუთების უნარი
·           ვარაუდის გამოთქმა;
·       ინფორმაციის მოძიება ,გაანალიზება,დისკუსია,  მართლწერის   უნარის განვითარება,

2. კომუნიკაცია
·           ტერმინების, აღნიშვნებისა და სიმბოლოების კორექტულად გამოყენება;
·           სხვადასხვა გზით წარმოდგენილი ინფორმაციაზე მსჯელობა, ერთმანეთთან დაკავშირება;
·           სხვისი ნააზრევის გაგება და გაანალიზება;


3. დამოკიდებულება
·                  თანამშრომლობა ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
·                  კორექტულობა მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაში;
პროგრამაში გამოყოფილი მიმართულებები
·         1.უცხო სიტყვების და გამოთქმების სწავლა
22 2 .ინგლისური ენისთვის დამახასიათებელი  მართლწერის და გამოთქმების სწავლა ,განმტკიცება ,გამოყენება . ოლიმპიადებში მონაწიელობის მისაღებად მომზადება.
3.პრეზენტაციების მომზადება ინგლისურ ენაზე.


2
·          
·         აგნობრივ პროგრამაში გამოყოფილია ოთხი მიმართულება
მიმართულების ძირითადი მიზნები
·         მიმართულების 1.1
·          
·         1. ბუნებრივად, დაუბრკოლებლად, შესაბამისი გამოთქმით გაბმულად ლაპარაკი და უცხოური ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაციის დაცვა  ყოფითი საკომუნიკაციო სიტუაციებისათვის თავის გართმევა (საკლასო ოთახში კომუნიკაცია, შეკვეთა, სასტუმროს დაჯავშნა, საქმიანი შეხვედრის დანიშვნა და ხვა.დისკუსიის დროს არგუმენტების, ახსნა-განმარტებებისა და კომენტარების საშუალებით საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა, დასაბუთება, დამტკიცება, რჩევის მიცემა.
2. სამიზნე ენაზე მოსაუბრეთა საუბრის გაგება,) საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული განცხადებებისა და ინსტრუქციების გაგება.) ფილმების ენის გაგება, თუკი არ გამოიყენება სპეციფიკური სლენგი.
3. კორესპონდენციისსხვადასხვა ხასიათის ღია ბარათის, პირადი წერილის, საქმიანი წერილის (მათი ელექტრონული ვერსიის) გაგება .პრაგმატული ტექსტების (კულინარიული რეცეპტი, კატალოგი, სამარშრუტო გეგმა, რეკლამა, აფიშა, ანონსი, აბრა, რეცეპტი, ტელე-რადიოპროგრამა, უსაფრთხოების წესები, გამაფრთხილებელი წარწერა, მენიუ, ბანკომატის ან მობილური ტელეფონის ინსტრუქცია და სხვ.) გაგება.
4. პრაგმატული ტექსტების წერა, კულინარიული რეცეპტის, კვირის განრიგის, ანკეტის, ტელეპროგრამის, ტურისტული ბუკლეტის და სხვ. შექმნა, აპლიკაციის, ბლანკის, ანკეტის და სხვ. შევსება, ) მიმოწერა (ღია ბარათი, პირადი წერილი, საქმიანი წერილი და მათი ელექტრონული ვერსიები) და წერილის საშუალებით ინფორმაციის მოპოვება, ბიოგრაფიის წერა.

·         

იზნები
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები

·            ინდივიდუალური მუშაობა;
·            წყვილებში მუშაობა;
·            ჯგუფური მუშაობა;
·            ურთიერთსწავლება
·            ინფორმაციის მოპოვება ორგანიზება;
·            ჯიგსოუს მეთოდი;
·            შეჯამება და დასკვნების გამოტანა,
·            ჩანაწერების გაკეთება,
·            საკუთარი სწავლის პროცესის მონიტორინგი,
·            ტესტირება (როგორც ცოდნის შემოწმების მეთოდი);
·            თანატოლთა შეფასება;
·            გონებრივი იერიში
·            ბარათებით მუშაობა;
პროგრამის შინაარსი მიმართულებების მიხედვით:
პროგრამის ფარგლებში მოსწავლეები  გაღრმავებულად შეისწავლიან, განამტკიცებენ გაკვეთილზე შესწავლილ ცოდნას და გამოიმუშავებენ შეძენილი ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარ-ჩვევებს:


 1.შეძენილი წინარე ცოდნის გაანმტკიცება .
2.ცოდნაზე დააყრდნობით ახალი აქტივობების დაგეგმვა მსწავლეთა საჭიროებების გათვალისწინებით .
3 ინგლისურ ენაზე კომუნიკაციის გასამყარებლად დიალოგების როლური თამაშების მოწყ
4  .ოლიმპიადისთვის მზადება





განსახორციელებელი აქტივობები

N
მიზანი/შედეგი
აქტივობა
რესურსი
ჩატარების დრო
კლასგარეშე საქმიანობა მოსწავლეების (6-12) ჯგუფთან.























.მოსწავლეთა ჯგუფს ექნება საჭიროცოდნა კონკურსში მონაწილეობის მისაღებად გაიღრმავებენ ცოდნას და გამოცდილებას ამ კონკურსების შემდეგ .ეცოდინებათ რა ცოდნა და უნარები არის საჭირო თითოეული მათგანის სწალის და ცოდნის გასაღრმავებლად.
აქტივობა 1
აღნიშნულ თემატიკასთან დაკავშირებით წინა წლებში  ოლიმპიადაზე გამოყენებული ტესტების ნიმუშების განხილვა: spelling competition in Georgia –nesc.ge.
quiddich.ge -მართლწერის კონკურსი და ინტელექტუალური თამაში.

აქტივობა 2.
თემატიკასთან დაკავშირებით ვიდეორესურსების ჩვენება.ონლინე ლიქსიკონის გამოყენება 
იანვარი- მარტი


კლასგარეშე საქმიანობა მოსწავლეების (6-12) ჯგუფთან.კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/შეჯიბრებებისათვის მოსწავლის/მოსწავლეების მომზადების პროგრამის                                       რ


ინგა კახაძე - სსიპ  ხულოს  მუნიციპალიტეტის  სოფელ
დიოკნისის   საჯარო სკოლის    მასწავლებელი       შევნიშნე რა მოსწავლეების დიდი მონდომება და ინტერესი, მათი მოთხოვნილებები, საჭიროებები, ინდივიდუალური შესაძლებლობები და  მოტივაცია  კონკურსებში, ოლიმპიადებში მონაწილეობისა , გადავწყვიტე, შემექმნა სპეციალური პროგრამა მათთან კლასგარეშე დამატებითი საქმიანობისათვის მოსწავლეთ  ჯგუფთან.  რომლითაც,  ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნათა შესაბამისად, ავამაღლებდი საგნის სწავლების დონეს, დამატებითი მასალით გავამდიდრებდი  მათს ცოდნა-წარმოდგენას ინგლისურ ენაში და ეს  იქნებოდა გარანტი წარმატების მოპოვებისა ინგლისური ენის კონკურსებში და ოლიმპიადებში.  უპირველესად, შევადგინე სამოქმედო პროგრამა, რომელშიც გავითვალისწინე  მოსწავლეთა ინდივიდუალური, ასაკობრივი თავისებურებები, საჭიროებები და ინტერესები, შესაბამისად, ჩემ მიერ შედგენილი პროგრამის დასაყრდენი და საფუძველი, მიზანიც დასახელებული საკითხების ირგვლივ გაკვეთილზე შეძენილი ცოდნის შევსება, განმტკიცება-გაღრმავება  იყო.     რადგან მოსწავლეები ვიზუალურ მახასიათებლებს უფრო იმახსოვრებენ, ამიტომ  გამოვიყენე  მრავალფეროვანი თვალსაჩინოება, ინტერნეტ-რესურსი:, მოაზროვნე.გე quiddichis თამაშის მოსამზადებლად,ხოლო მართლწერის კონკურსისთვის მოსამზადებლად სიტყვების სწორად წარმოთქმის გსაუმჯობესებლად oxford dictionary.com .  დამატებითი სახელმძღვანელოები, .  გეგმის სრული შესაბამისობით წარიმართა აქტივობები:   
          წინა წლებში სხვადასხვა მათემატიკურ ოლიმპიადაზე გამოყენებული  ნიმუშების განხილვა         პროგრამის თემატიკასთან დაკავშირებით ვიდეორესურსების ჩვენება.
         თემატიკის შესაბამისად .წარმოთქმასა და სწორად წერაზე მუშაობა ინდივიდუალურად. ინტელექტუალურ თამაშზე კი ჯგუფურად მუშაობამე და ჩემი მოსწავლეები ხალისითა და ენთუზიაზმით შევუდექით მუშაობას. დაგეგმილი აქტივობების განხორციელებამ დადებითი შედეგი გამოიღო, ხელი შეეწყო მოსწავლეთა აკადემიური და ინტელექტუალური დონის განვითარებას; გაკვეთილზე შეძენილი  ცოდნის განმტკიცება - გაღრმავებას და შეძენილი ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას, მოსწავლეთა სოციალური და მოქალაქეობრივი ღირებულებებისა და შეხედულებების ჩამოყალიბებას; ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენებას; მოსწავლეებმა წარმატებით მოახერხეს სხვადასხვა საჭირო ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი. ხელი შეეწყო აგრეთვე  მოსწავლეების ლოგიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას;მოსწავლეებმა მონაწილეობა მიიღეს მართლწერის კონკურსში  ადგილობრივ და რეგიონალურ  რაუნდში   დაიმსახურეს  სერტიფიკატები.. ეს ძალიან კარგია, მაგრამ უმთავრესი - ჯერ ერთი - დარწმუნება იმაში, რომ გარჯა, შრომა და მეცადინეობა უკვალოდ არ ქრება, რომ რწმენა ცოდნასთან ერთად ძალაა უძლეველი და მეორე უმნიშვნელოვანესი - მოსწავლეებს გამოუმუშავდათ ისეთი უნარ - ჩვევები, რომლებიც სწავლების ყოველ საფეხურზე და ყველანაირ კონკურსსა და შეჯიბრში, თუ ოლიმპიადაში მონაწილეობისას გამოადგებათ.  რაიმე სერიოზული დაბრკოლების წინაშე არ აღმოვჩენილვართ, რამეთუ მუშაობა მიმდინარეობდა გაწერილი   სამუშაო განრიგის მიხედვით,  ყველაფერი დროში იყო გაწერილი, მაგრამ მუშაობის პროცესმა მიჩვენა რომ მსგავს სამუშაოს უფრო მეტი დრო სჭირდება. ანალოგიურ შემთხვევაში მსგავსი სამუშაოსათვის მეტ დროს გამოვყოფ. ასე, რომ პროგრამის სამუშაო განრიგის მოდიფიცირებას მომავალში დროის მიხედვით განვახორციელებ.  ჩემი აზრით, მიზანი მიღწეულია, ამ ეტაპზე მოსწავლეთა საჭიროებები და ინტერესი დაკმაყოფილებულია და , მაინც, მიმაჩნია, რომ კვლავ და კვლავ ჩემი როგორც  მასწავლებლის პროფესიული დაოსტატების, წინსვლისა და წარმატების პირობა  დაუღალავი, მოუწყენელი მუშაობაა, როგორც სასწავლო პროცესის სრულყოფის, ისე ინოვაციური მეთოდების მოძიება-გამოყენებით, კოლეგებთან თანამშრომლობით და იმ საინტერესო, მრავალფეროვანი, შინაარსიანი და  ბევრის მომცემი    ტრენინგ-პროგრამებით, რომელთა აქტიური მსმენელ -მონაწილე და მადლიერებით აღსავსე ვარ.

2 комментария: